Sucre 2.-3. 7. 2011

2. 7. 2011

Brzy ráno přijíždíme na autobusové nádraží v městě Sucre. Než se stačíme rozkoukat a nafotit si mapu města, dostaneme od jednoho místního naháněče zajímavou nabídku ubytování blízko centra. Zajedeme se tam podívat taxíkem a nakonec se v tomto hostelu také ubytujeme. V posledním patře je kuchyňka, ze které máme docela pěkný výhled na město.

Po obědě si zajdeme prohlédnout střed města. Město Sucre bylo kdysi hlavním městem země, nyní už je většina významných institucí přestěhována do La Pazu a zde zůstal pouze nejvyšší soud. Díky svému historickému významu je město stále plné krásných budov.

Na náměstí stojí tato pěkná vládní budova

a jen kousek odtud je kulturní dům.

V turistických informacích se ptáme na možnosti treků v okolí, ale bohužel jsme díky tomu, že v okolí žije spousta indiánských etnik, odkázáni pouze na turistické kanceláře, bez kterých se údajně nesmíme do hor vypravit a kde později zjišťujeme, že mají příšerně přemrštěné ceny. Jinak nám v informacích potvrdí, že zítra se bude konat zajímavý trh ve městě Tarabuco, takže tam se nejspíš zajedeme podívat.

Vracíme se jinou cestou zpět k náměstí, kde je metropolitní katedrála, kterou se nám ale nepodařilo navštívit, protože byla pořád zavřená.

Jakkoliv jsou domy v jiných bolívijských městech barevné, tady většinou převažuje bílá fasáda.

I město Sucre je v kopcích, i když ne tak velkých, jako např. La Paz.

Večer se trápíme na hostelu s internetem zdarma, který většinu času nefunguje a pokud už náhodou funguje, tak velmi pomalu… Mnohem víc se nám hodí kuchyňka, kde si alespoň můžeme uvařit teplý čaj, protože noci jsou zde rozhodně chladnější, než v Rurrenabaque.

3. 7. 2011

Dnes ráno se rozhodneme navštívit trh v Tarabucu. Autobus by měl odjíždět z tržiště, odkud ale nakonec odjíždíme městským autobusem na okraj města, kde přestoupíme na mikrobus jedoucí do Tarabuca. Cesta trvá zhruba hodinu a půl a my během té doby můžeme obdivovat okolní krajinu a nevěřícně sledovat, jak si ji místní hyzdí všemožnými odpadky vyhazovanými z okýnek aut…