Zátoka Halong 21.-22. 1. 2011

21. 1. 2011

Dnes ráno vyrážíme na dvoudenní výlet do zátoky Halong, která obsahuje téměř 2000 různě velkých ostrůvků, které jako celek tvoří krásnou scenérii.

Kolem oběda se dostáváme do přístavu, kde po obvyklých zmatcích nastupujeme na naši loď. Ta hned vyplouvá k ostrůvkům, zatímco my dostáváme oběd.

Na lodi je nás zhruba 20, každá dvojice je ubytovaná ve své kajutě. Obsazení je opět mezinárodní. Izraelci, Američan, Francouzi, Němka a my čtyři Češi.

Před třetí hodinou odpoledne přistáváme u jednoho z ostrovů, kde byla teprve před 15 lety objevena krásná obrovská jeskyně. Vietnamci si ji podle svého vkusu barevně nasvítili, až očí přecházejí 🙂

V přístavu naskakujeme zpět na loď a musíme být opatrní, aby to byla ta naše. V celé oblasti operují stovky podobných lodí, tuto oblast navštíví ročně přes 2 miliony turistů…

Po krátké plavbě zastavujeme u plovoucí rybářské vesnice, kde si můžeme koupit na večeři nějakou rybí pochoutku.

Pak opět odrážíme a míříme směrem ke kotvišti, kde zůstaneme přes noc.

Cestou míjíme řadu dalších lodí se stejným cílem.

Ve finále je zátoka plná zakotvených lodí, některé jsou sice výrazně luxusnější, ale naše loď nám stačí 🙂

22. 1. 2011

Po probuzení zjišťujeme, že loď s námi stačila popojet k plovoucím pontonům plných kajaků, které jsou zde k zapůjčení. Toho také využíváme a na kajaku si proplouváme kolem blízkých ostrůvků. Baterie v malém foťáku nám nevydržela ani na první snímek, proto tento zážitek nemáme zvěčněný na fotce.

Kdykoliv naše loď někde zastaví, okamžitě je obléhána menšími lodičkami s prodejci ovoce.

Poté se vracíme do přístavu a po opětovném čekání zajíždíme na oběd. Zde se seznamujeme s dalšími turisty, kteří zaplatili stejnou cenu za tento výlet jako my, bohužel měli smůlu v tom, že jeli na špinavější lodi s nepříjemnou posádkou a s nic moc jídlem, kde pravděpodobně přímo průvodce ukradl jednomu z cestujících foťák…

Také nám sdělují historku s tragickým koncem pro anglického motorkáře, který zahynul při nehodě s náklaďákem na cestě po Vietnamu, asi neznal místní pravidlo dopravního provozu, že větší auto má přednost za každých okolností… I my po cestě zpět do Hanoje vidíme havárii autobusu a doufáme, že my dorazíme v pořádku,

Odpoledne máme v Hanoi pár hodin na večeři a pak už míříme na železniční nádraží, kde nastupujeme do lůžkového vlaku a vyrážíme do hor.