Medellin 13.-14. 9. 2011

13. 9. 2011

V půl páté ráno po příjezdu do 2,5 milionového města nejprve čekáme na východ slunce a pak vyrazíme metrem do centra. Medellin má jako jediné město v Kolumbii metro a místní jsou na něj patřičně hrdí. Naštěstí jedeme hodně brzy, takže vozy metra jsou v porovnání s metrem v Indii skoro prázdné. 🙂

Centrum se teprve probouzí do nového dne a jeho část, kde jsme si vytipovali hostel, v tuto dobu není vůbec pěkná. Vidíme tu spát na zemi bezdomovce a všude kolem se pohybují podivná žebrající individua, takže jsme rádi, když se nám nakonec podaří najít rozumné ubytování, kde po noční cestě autobusem využijeme zázemí koupelny.

Později si projdeme okolí, kde se mezitím otevřely stovky malých obchůdků ale také obchodních domů nejrůznějších velikostí. Medellin nám tak živě představuje, že je nejdůležitějším obchodním centrem Kolumbie. Jedním z největších obchodních domů v centru je možná právě tento obchoďák v krásné historické budově. Všude je spousta lidí, takže využíváme poklidnější atmosféry ve vnitřním nádvoří a dům si fotíme zde.

Zajdeme si na kafe s WIFI zdarma a na internetu hledáme, kde bychom se do místní nákupní horečky zapojili. Najdeme popis cesty k velkému obchodnímu centru na periferii. Je to velmi jednoduché, stačí dojet metrem na konečnou, kde se rozsáhlý komplex nedá přehlédnout. I když tu strávíme několik hodin, nakonec si odtud nic neodneseme. Teprve cestou zpět do centra v době odpolední špičky poznáme, že i v Medellinu může být metro pořádně nacpané. Ve čtvrti před naším hostelem s přibývajícím soumrakem začíná být ještě živěji. Asi jako v Praze v Perlové ulici…

14. 9. 2011

Protože je Medellin tak rozsáhlý a památky jsou v něm rozeseté na velkém území, rezignujeme na to si je procházet. Vyfotíme si vlastně jen budovu paláce kultury stojící hned vedle naší zastávky nadzemky.

Medellin má zároveň pověst centra módy celé Kolumbie, proto i dnešní den věnujeme procházkám po místních obchodech. Svou prohlídku městem zahájíme opět průzkumem na internetu, kde si vybereme nejlepší obchody, kam máme šanci dojet hromadnou dopravou.

Nejlépe se dá nakoupit v nové čtvrti plné moderních mrakodrapů, luxusních kanceláří a výškových obytných domů. Tato čtvrť de-facto převzala od historického centra v Medellinu hlavní roli a že je to čtvrť bohatá, je na první pohled vidět…

My si zajdeme do jedné ze zajímavých uliček, plných miniaturních obchůdků se zbožím začínajících mladých návrhářek. Pak se touto čtvrtí přesuneme až do několik kilometrů vzdáleného obchodního centra. Cestou k němu musíme do značného kopce a při výstupu je nám pěkně horko.

Proto v příjemném chládku pěkného obchodního centra s lákavými obchůdky zůstaneme až do soumraku. Opět nás vyděsí neuvěřitelně vysoké ceny nealkoholických nápojů, kdy dvoulitrová láhev s jakýmkoliv nápojem (Cola, Pepsi apod.) stojí minimálně 40Kč…

Zpáteční cestou si vyzvedneme jeden úlovek v uličce návrhářek, kam se vcelku snadno dostaneme i díky místnímu systému označení ulic. Stačí si zapamatovat čísla ulic křížících se na nejbližší křižovatce k místu, kam se chceme vrátit a i bez mapy sem večer snadno trefíme.

Tím ale dnešní dobrodružství nekončí, protože nás čeká noční přejezd k pobřeží karibského moře. Přejedeme tedy na severní nádraží města, cestou si ještě vyzvedneme velké batohy na hostelu a na nádraží oběhneme autobusové společnosti. Nakonec odjíždíme za ukrutně drahé jízdné – přes 1000 Kč na jednoho. Lepší nabídku ale nenajdeme a nechceme tu ztrácet drahocenný čas, který nám začíná tolik scházet…