Cebu City (Ostrov Cebu) 18. 2. 2011

18. 2. 2011

Dopoledne opouštíme Tagbilaran a autobusem zhruba 2 hodiny jedeme do přístavního města Tubigon, odkud je to do Cebu trajektem už jen další 2 hodiny. Podaří se nám získat jízdenky na trajekt v „akci“ za v přepočtu pouhých 40 Kč.

Město Cebu tvoří staré město, ve kterém je přístav, tržiště, katedrály a špinavé ulice plné žebráků a pak nové město, které je pro změnu čistější s lepšími hotely a nákupními centry. Protože ani nové město některým Cebuanům není dost nové, staví si zde čtvrť zcela nového „nového“ města, které už snad bude vyhovovat moderním představám. Dle průvodce v Cebu žijí obyvatelé, kteří za celý svůj život staré město nikdy nenavštívili a ani se k tomu nechystají…

Plavba trajektem je bezproblémová, i když venku prší, a tak kolem oběda připlouváme do Cebu. Kousek od přístavu v turistické kanceláři získáváme mapu a dozvídáme se, jak dorazíme do nového města, kde se ubytujeme a projdeme se v blízkém okolí. Kousek od hotelu je Kapitol

a konečně si nafotíme Jeepnee– místní MHD nahrazující městské autobusy.

19.2.2011

Dnes večer odlétáme zpět do Manily. Do té doby máme dost času na prohlídku města Cebu.

Prohlídku zahajujeme ve starém městě, kde je před místní radnicí Magellansův kříž. Tento slavný mořeplavec se v roce 1521 se svými 60 vojáky v Cebu vylodil s úmyslem zkrotit neposlušné obyvatelstvo ostrova. Všechny vůdčí osobnosti v okolí si dokázal podmanit, ale krutě podcenil schopnosti a sílu nepřátel vedených slavným místním vojevůdcem Lapu-Lapu, a tak Španělé museli po neúspěšném útoku ustoupit zpět. Při této bitvě byl ale Magellan smrtelně zraněn.

Hned v sousedství se nachází krásná bazilika „Minore del Santo Niňo“. Uvnitř baziliky stojí zástupy věřících ve frontě k soše malého Ježíška s údajně zázračnými schopnostmi.

My ale pokračujeme směrem k pevnosti postavené v roce 1565 španělským dobyvatelem Filipín Miguelem Lopezem de Legazpi. Původní dřevěnou pevnost, kterou postavili v rychlosti během několika dní, nahradila tato kamenná.

Uvnitř pevnosti bývaly sklady, věznice a malá ZOO, nyní je zde zahrada. Na fotce jsme zachytili Filipínku v pozici letícího supermana 🙂

Naše prohlídka dále pokračuje kolem rozsáhlejšího památníku zobrazujícího významné historické události s pozadím významných staveb města.

Nedaleko odtud je překrásný historický dům „Casa Gorordo“ pojmenovaný po svém obyvateli, prvním filipínském biskupovi Juanu Gorordo. V domě nyní sídlí muzeum zobrazující původní vybavení domu.

Odtud pokračujeme s Jeepnee až pod kopce, na kterých je luxusní rezidentní čtvrť nazvaná příznačně Beverly hills. Zde bydlí místní smetánka v rozsáhlých vilách, vjezd do čtvrti hlídá ochranka, dovnitř projíždí pouze samé drahé automobily. My jsme si sem zašli hlavně kvůli návštěvě taoistického chrámu,

ze kterého je pěkný výhled na město.

Mezi budovami chrámu je hezky udržovaná zeleň, ve které se dobře daří zejména drakům.

Protože se přibližuje čas našeho odletu do Manily, vracíme se na hotel a taxíkem odjíždíme na letiště, které je na přilehlém ostrůvku. Taxikář jede po periférii 80km rychlostí a nám to připadá po předchozím cestování pomalými autobusy jako neuvěřitelně nebezpečná rychlost 🙂

Do letištní haly nás nechtějí pustit bez vytištěné elektronické letenky, kterou si schválně (ekologicky) netiskneme. 🙁 Musíme proto nejprve navštívit kancelář letecké společnosti, kde nám ji kupodivu zdarma vytisknou.