Humahuaca 31. 5. – 1.6. 2011

31. 5. 2011

Ve městě Humahuaca je hlavní atrakce k vidění pouze ve 12:00. To se na hlavní náměstíčko sjedou turisté ze všech stran a čekají, až se na místní radnici s věží s hodinami objeví socha svatého San Francisca Solana, který pokyne přihlížejícím pravicí s křížem a pak se opět schová za měděné dveře. 🙂

Tuto atrakci jsme si nemohli nechat ujít, ale po chvíli si místo svatého raději fotíme fascinovaný dav turistů a místní prodejce, kteří čekají, až atrakce skončí a oni budou moci opět nabízet své zboží.

Radnice je ale hezká sama o osobě i se schovaným svatým.

Na náměstí je také katedrála, kterou jsme ale nestihli navštívit, protože než jsme si našli ubytování, tak nám ji zavřeli a až do večera zůstala nepřístupná.

V této oblasti už žije poměrně početná etnická skupina indiánů Cachuů a převážně oni zde prodávají zboží turistům. Jedno z oblíbených míst, kde mají své stánky, je široké schodiště vedoucí až k památníku nezávislosti.

Odtud je výhled na centrum Humahuacy a okolí.

Hned vedle najdeme další památník v doprovodu s kaktusy.

Odpoledne už jen tak bloumáme městečkem, kupujeme lístky na zítřejší autobus na hranice a utrácíme poslední argentinské peníze.

1. 6. 2011

Druhý den ráno po snídani nastupujeme do autobusu, který nás po 2 hodinách dováží na hranice do městečka La Quiaca.

Během cesty vystoupáme až do nadmořské výšky téměř 3800 metrů a vychutnáváme si výhledy na okolní skály, jsou opravdu překrásné. Z autobusu také vidíme na železniční trať, která už ale není v provozu. Silniční doprava zde zvítězila…

Před polednem vystupujeme z autobusu v městě La Quiaca a pěšky po necelém kilometru dojdeme na hraniční přechod. Zde před cedulí varující před přenášením jakéhokoliv jídla sníme naše svačinky a při tom pozorujeme zajímavou podívanou. Hned vedle silnice je oplocená stezka, po které nosiči jak mravenečci horlivě přenáší pytle a krabice z Argentiny do Bolívie a pak rychle běží zase zpět. Máme tušení, že je to způsob, jak se vyhnout celním limitům a dostat zboží z jedné strany hranice na druhou bez placení cla…